lørdag den 4. juni 2011

At vende tilbage...

Så har jeg endelig fået bestilt billet hjem til Danmark..! Jeg rejser her på tirsdag og tager en smut hjem til min kære morfor og bedstemor Randi.! Bliver godt at se dem. Selvom jeg jo så dem til Alises konfirmation. Konfirmation.. Ja, min kære lillesøster (som ikke er så lille mere..) blev konfirmeret d.22 maj. Det er mærkeligt at tænke på at hun bliver ældre.. Men på den anden side bliver jeg 22 om 15 dage..

Jeg har nu haft 5 måneder her oppe og har overlevet. Jeg har haft det rigtig godt. Jeg har fået dejlige venner, et tættere bånd med mine to kære kusiner og fået mig en kæreste. Jeg har mit eget sted, køber min egen mad, får lov til at lære lige så stille, at blive voksen. Jeg læser på universitetet og er glad. Jeg har fundet en verden heroppe som jeg er så taknemelig for. Jeg er så glad for at min kære mor opdagede, at man kunne søge ind og starte fra januar. Jeg er glad for, at jeg havde mod nok til faktisk at gøre det. At tage springet og bare gøre det.

Som jeg har sagt skal jeg snart hjem (eller hjem til mine forældre - for som min søde lillesøster så smukt forklarede mig sidst jeg var på besøg "Nina, dette er jo ikke dit hjem mere!!"). Det bliver rigtig godt at komme tilbage. Jeg føler at jeg skal hjem, men jeg rejser også fra mit hjem. Jeg skal hjem til Danmark, mødes med alle mine venner og hygge mig med min familie. Jeg skal tilbage til mit gamle job og tjene lidt stakater. Men jeg kommer ikke til at sove på mit værelse - det har Alise gjort krav på og jeg er blevet forvist til kælderen mens jeg er i dk.
Jeg har lært at klare mig selv og kan godt lide freden ved bare at være mig. Jeg har også lært hvor dejligt det er at have en som virkelig godt kan lide mig  og som fylder mig med varme og kærlighed, bare jeg ser på ham. Jeg har lært at livet er hvad du gør det til og at bare man er åben, er verden åben for dig. Det viste jeg selvfølgelig også før jeg rejste, men alligevel har jeg opdaget det på nyt. Heroppe har jeg ikke så mange tætte venner som i Dk. MEN jeg har fundet en veninde her som bare er fantastisk! Vi passede sammen som fod i hose og har bare haft det så sjovt sammen.! :D Vi kommer heldigvis til at have MASSER af sjov og spas!! :D

Jeg glæder mig til at komme hjem til Danmark men jeg er også glad for at jeg ved jeg skal tilbage til Tromsø. Tilbage til en hverdag, hvor jeg selv bestemmer alt. Jeg kan lukke mig inde en hel dag, bare ligge i sengen, se film, drikke en øl eller vin. Jeg går ud og laver mad når jeg vil. Jeg bestemmer selv hvem jeg er. Heroppe er jeg den jeg vil være. Jeg er Nina, dansken som snakker norsk..

Jeg rejser hjem til Danmark, hjem til mine forældre, til mine venner, til mit fantastiske og dejlige Danske liv.! Jeg glæder mig til at se alle mine skønherlige venner som jeg ikke har set på lææææænge!! Jeg glæder mig til at møde mine gamle kollegaer. Jeg glæder mig til at tilbringe tid med min familie som jeg virkelig har savnet! Jeg glæder mig til at jeg bare kan gå ned til farmor og høre om jeg kan hjælpe hende med noget. Jeg glæder mig til de lange aftener med vin og god mad. Jeg glæder mig til sejltur med familien. Jeg glæder mig! Jeg glæder mig!! Jeg er så sindsygt heldig at jeg har SÅ mange ting jeg glæder mig når jeg kommer hjem!

Jeg kommer hjem! Jeg rejser fra mit hjem til mit hjem. Jeg kommer hjem. Jeg vender tilbage. Både til Helsingør og til Tromsø.....!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar